
Beneficiari
• Persoane juridice, persoane fizice sau entităţi fără personalitate juridică cu datorii
restante la 31.12.2018 mai mici de un milion de lei.
• Persoane fizice sau entităţi fără personalitate juridică, unităţi administrativ-teritoriale
sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti precum şi
instituţiile publice cu datorii restante la 31.12.2018 mai mari de un milion de lei.
Se pot anula dobânzile, penalităţile şi alte accesorii aferente:
• obligaţiilor bugetare principale, inclusiv diferenţelor de obligaţii bugetare principale
declarate suplimentar după 01.01.2019 prin declaraţie rectificativă, pentru care s-a
împlinit scadenţa sau termenul de plată până la 31 decembrie 2018 inclusiv;
• diferenţelor de obligaţii bugetare principale stabilite prin decizie de impunere
comunicate până la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, chiar dacă pentru acestea nu
s-a împlinit termenul de plată;
• altor obligaţii de plată individualizate în titluri executorii emise potrivit legii şi existente
în evidenţa organului fiscal în vederea recuperării la data de 31 decembrie 2018
inclusiv.
• obligaţiilor bugetare cu termene de plată până la data de 31 decembrie 2018 şi stinse
până la această dată
• obligaţiilor pentru care sunt în derulare înlesniri la plată la 31.12.2018 pentru care, în
cursul anului până la 15.12.2019, înlesnirea la plată îşi pierde valabilitatea;
• obligaţiilor stabilite în acte administrative a căror executare este suspendată la data de
31 decembrie 2018 pentru care, până la 15.12.2019, încetează suspendarea executării
sau debitorii depun o cerere de renunţare la efectele suspendării executării.
Conditii de indeplinit:
I. În cazul accesoriilor aferente obligaţiilor principale restante la 31.12.2018
• stingerea obligaţiilor principale restante la 31.12.2018 până la 15.12.2019
• stingerea obligaţiilor principale şi accesoriilor scadente între 01.01- 15.12.2019 până la
data depunerii cererii de anulare
• depunerea tuturor declaraţiilor până la data depunerii cererii de anulare
• depunerea cererii de anulare după îndeplinirea condiţiilor dar nu mai târziu de
15.12.2019
II. În cazul accesoriilor aferente obligaţiillor principale cu scadenţă şi plătite până la
31.12.2018
• stingerea obligaţiilor principale şi accesoriilor scadente între 01.01- 15.12.2019 până la
data depunerii cererii de anulare:
• depunerea tuturor declaraţiilor până la data depunerii cererii de anulare
• depunerea cererii de anulare după îndeplinirea condiţiilor dar nu mai târziu de
15.12.2019
Procedura de urmat
I. Debitorul poate depune o notificare (este opţional) până cel mai târziu la data
depunerii cererii de anulare a accesoriilor. Organul fiscal:
– verifică dacă debitorul şi-a îndeplinit obligaţiile declarative potrivit vectorului fiscal
până la respectiva dată şi îl îndrumă, după caz, în îndeplinirea obligaţiilor declarative;
– clarifică neconcordanţele cu contribuabilul
– efectuează stingerile, compensările şi orice alte operaţiuni necesare în vederea
stabilirii cu certitudine a obligaţiilor bugetare ce constituie condiţie pentru acordarea facilităţii
fiscale;
– eliberează din oficiu, în termen de 5 zile lucrătoare de la notificare, certificatul de
atestare fiscală
– emite decizie de amânare la plată a dobânzilor, penalităţilor şi a tuturor accesoriilor;
– nu începe sau suspendă, după caz, procedura de executare silită pentru obligaţiile
accesorii amânate la plată
– nu stinge obligaţiile accesorii amânate la plată până la data soluţionării cererii de
anulare a accesoriilor sau până la data de 15 decembrie 2019 inclusiv, în cazul în care
debitorul nu depune cerere de anulare a accesoriilor.
II. Debitorul depune cererea de anulare până cel târziu la 15.12.2019.
III. Dacă sunt îndeplinite toate condiţiile organul fiscal emite decizia de anulare a
accesoriilor. În cazul în care se constată neîndeplinirea condiţiilor organul fiscal emite decizia de
respinere a cererii de anulare.